Tour for dummies 2

Srpanj 5, 2009 at 8:31 pm Napišite komentar

Vrste etapa

Postoje dvije glavne vrste etapa: cestovna i kronometar. U cestovnoj etapi svi startaju zajedno i pobjednik etape je tko prvi prođe ciljem. U kronometarskoj etapi svatko starta posebno i posebno mu se mjeri vrijeme. Pobjednik je onaj koji ima najbolje vrijeme. Osnovna razlika je u tome da je u cestovnoj etapi dozvoljeno šlepanje (vožnja u zavjetrini) dok je na kronu ona striktno zabranjena. Kronometri su puno kraći (40–50km) dok su etape duge od 100 – 200km. Razlika u dužini je opet zbog zavjetrine (99 posto stvari koje se događaju na biciklističkoj utrci su posljedica činjenice da se  u zavjetrini drugih vozača troši 20-40% manje snage nego  ako se voziš na vjetru).  Kronometri su kraći jer nema zavjetrine i cijela etapa se vozi svom snagom.  U cestovnim etapama postoje djelovi kada tempo nije ubitačan kada se u grupi priča i šali među vozačima.

Naravno postoje i pod podjele – kronometri mogu biti prolozi, brdski, ekipni; a cestovne etape mogu biti brdske ili ravne.

Prolog je kratak kronometar (manje od 10 km) kojim se otvara tour. Služi da bi stvorio vremenske razlike kako prvi dan ne bi bio prenervozan (jer bi svi htjeli osvojiti žutu majcu).

Brdski kronometar je poseban jer je cilj na brdu, ovakvi su rijeđi.

Ekipni je skoro pa trademark toura (na giru i vuelti ga dugo nije bilo). Svaka ekipa vozi zajedno i dozvoljena je zavjetrina između članova ekipe. Ekipa dobiva vrijeme 5-tog člana koji je prešao preko cilja.  Svaka ekipa starta sa 9 članova. Nakon petog vrijede ista pravila kao i u cestovnoj etapi – ako šesti kasni više od sekunde za petim dobiva svoje vrijeme.

Brdske i ravne cestovne etape se razlikuju jedino po broju klasificiranih uspona i što se na brdskim ne dijele vremenski bonusi na cilju (kako bi se smanjilo taktiziranje).

Osnove taktike

Sva taktika biciklizma se bazira na činjenici da se je puno lakše voziti iza nekoga nego na čelu kolone.  Ako se grupa vozi po ravnom 40 km/h onom otraga je 30-tak posto lakše voziti jer mu vozač ispred “razbija” zrak. To znači da moraš biti 30 posto jači da bi mogao “otresti” nekoga sa svog zadnjeg kotača. Zbog ovoga u ravnim cestovnim etapama nema velikih vremenskih razlika među favoritima – morali bi potrošiti hrpu snage a dobili bi malo ili ništa vremena.

Vremenske razlike se rade kada je zavjetrina zabranjena (krono) ili kada je efekt smanjen (uzbrdo).  Pošto uzbrdo idu nešto sporije, zavjetrina nosi manje uštede energije i zato se grupe osipaju.  Zbog ovoga pretendenti na konačnu žutu majcu moraju biti dobri na kronometar i dobri penjači, osim što moraju moći držati formu tri tjedna.

U činjenici da se pobjednik odlučuje na kronometar i uz brdo leži čar etapnih utrka. Naime kronometri su uglavnom ravni, tako da su specijalisti jaki i visoki sa puno snage. Specijalizirani penjači imaju 1,60 i 55 kila. Mala težina im omogućava da se prebace preko brda bez problema. E sad, penjači nemaju toliko snage za ravne kronometre a kronomeni obično imaju previše kila da bi mogli držati najbrže na vrhovima preko 2000m nadmorske. Ljudi koji su u svjetskom vrhu u utrkama na kronometar i koji istovremeno mogu držati ritam najbržih uzbrdo su vrlo rijetki, i zato na touru postoji maksimalno 5-6 favorita.

Osim snage pobjednik toura mora imati jaku ekipu koja će ga držati zaštićenog od vjetra u prvom djelu grupe kako bi izbjegao padove.

Zadnja stvar potrebna za pobjedu je taktička mudrost. Ovo znači da sa čim manje izlaganja vjetru treba napraviti čim veće vremenske razlike. Ovo često znači da treba raditi savezništva sa konkurentima, kojima ćeš vratiti uslugu, pretvarati se da si u krizi i sl.

5  natjecatelja se bori za pobjedu a skoro 200 ih starta. Šta rade ovi drugi?

Kao prvo biciklizam je ekipni sport i svaki od ovih 5 ima svojih 8 suvozača. Oni imaju nekoliko uloga – da razbijaju zrak, da diktiraju tempo po ravnom i uzbrdo,  da donose vodu i hranu iz auta na kraju kolone, oni su tu da daju kotač ili cijeli bicikl ako kapetan ima bilo kakav kvar.

Pošto je na touru 20 momčadi, to ostavlja 15 momčadi koje imaju minimalne šanse osvojiti žutu majcu. Te momčadi se koncentriraju na druge majce (zelena i točkasta), i na etapne pobjede koje su također stvar prestiža.  Tako da postoje ljudi sa jako različitim ciljevima – ovo često dovodi do stvaranja savezništava i neprijateljstava između članova različitih ekipa.

Idući put, interesantni detalji i crtice iz povijesti.

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

Tour de France za neznalice (dummies) Tour de France 3

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Flickr Photos

Domjenak s proglašenjem pobjednika Jarunskih liga 2015.

Domjenak s proglašenjem pobjednika Jarunskih liga 2015.

Domjenak s proglašenjem pobjednika Jarunskih liga 2015.

More Photos

Twit

RSS Ciclismo

  • Ora è ufficiale: Pellizotti torna con Nibali Prosinac 8, 2016
    Ora è ufficiale: Pellizotti torna con Nibali Il 38enne di Bibione ha firmato con il team Bahrain-Merida, che da giovedì fino al 20 dicembre è al lavoro in Croazia
  • Balsamo, una stagione d'oro "Io in finale, che sorpresa!" Prosinac 8, 2016
    Balsamo, una stagione d'oro "Io in finale, che sorpresa!" La giovanissima ciclista piemontese in corsa per il premio "Donna dell'anno". Nel suo 2016, tre titoli iridati juniores tra pista e strada. E il nove di media al liceo Classico...
  • Il 18 si pedala con Aru per beneficenza Prosinac 8, 2016
    Il 18 si pedala con Aru per beneficenza Appuntamento il 18 dicembre a Villacidro per la seconda edizione della pedalata con il campione sardo dell’Astana: il ricavato per la ricostruzione del Palazzetto dello Sport di Arquata del Tronto

RSS forza Roma

  • Došlo je do pogreške; kanal je vjerojatno privremeno nedostupan. Pokušajte kasnije.

%d bloggers like this: